Saturday, December 22, 2007

The 12 Days of Christmas (our Costa Rican version)



The 12 Days of Christmas  (our Costa Rican version)


On the first day of Christmas

My true love sent to me

A cockroach in a pear tree



On the second day of Christmas

My true love sent to me

Two geckos chirping

And a cockroach in a pear tree



On the third day of Christmas

My true love sent to me

Three guards a whistling

Two geckos chirping

And a cockroach in a pear tree



On the fourth day of Christmas

My true love sent to me

Four hungry monkeys, etc.

And a cockroach in a pear tree



On the fifth day of Christmas

My true love sent to me

Five grammar classes!

Four hungry monkeys, etc.

And a cockroach in a pear tree



On the [sixth - twelfth] day of Christmas

My true love sent to me



Six ants a working

Seven snakes a swimming

Eight days of gayo pinto (rice & beans)

Nine Tico’s laughing (at our spanish)

10 red poisonious frogs a-leaping

11 peddlers calling

12 drummers drumming



Five grammar classes!

Four hungry monkeys, etc.

And a cockroach in a pear tree

2 comments:

Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.